Thursday 9 October 2014

1001 KHASIAT DAN KEISTIMEWAAN ESP

    
      ASSALAMUALAIKUM kepada semua pembaca blog ummul zikri. Syu doakan anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera dan berada di bawah lindungan rahmat-NYA sentiasa. Hari ini,Syu nak kongsikan berkenaan ESP.
 
       ESP merupakan all times favourite ESP memang 'hot seller'Ramai pengguna yang memang dah jatuh cinta dengan ESP yang best sangat-sangat ni tau. Jadi syu ingin beritahu,bulan MAC, Shaklee buat promosi BUY 6 FREE 1 dan penjimatan lebih rm300 dari biasa serta dapat pula BONUS TUNAI  .Anda juga layak mendapat FREE MEMBERSHIP yang berharga rm75. Anda boleh ajak kawan-kawan join beli,dan anda dapat FREE 1 tin. Best kan?

Apakah ESP?      

     ESP ialah singkatan kepada ENERGIZING SOY POWDER.Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasakan kacang soya.ESP ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempuyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan memiliki kualiti protin yang tinggi pernah dihasilkan.

Apakah Kandungan ESP?


     Satu tin ESP mengandungi 850 gram ,ia dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.Sanggup ke kita meminum 30 kg sebulan?Mesti tak sanggup kan?Jadi kita sebenarnya amat beruntung dan jimat hanya dengan ESP je,banyak khasiat yang kita perolehi.

     ESP Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.Satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur,12 kali ganda susu,rendah lemak,tiada kolestrol,tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Keistimewaan ESP Shaklee Berbanding Produk Soya Lain di Pasaran

1.ESP ialah non-GMO

     Kacang soya Shaklee hanya mengandungi ''non-GMO''(non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.Soya '' non-GMO'' bermaksud kacang soya yang tidak diubah suai secara genetiknya oleh manusia.

     Manusia mengubah kandungan genetik soya apabila permintaan soya meningkat.Alkisahnya,pada tahun 1999,satu kajian membuktikan pengambilan soya boleh mengurangkan risiko berkaitan jantung.Permintaan tinggi dalam masyarakat ini menyebabkan 96% soya di dalam dunia ialah soya yang diubah secara genetik(GMO).

     Jadi,apabila manusia mengubah hasil ciptaan Allah itu sendiri,maka berlakulah kesan sampingan seperti penyakit yang terjadi sekarang seperti allergy, toxin dan potensi kanser.Allah jadikan setiap tumbuhan itu dengan setiap kebaikan kepada manusia,asalkan kita bersederhana dalam setiap pengambilannya.SUMBER DARI Portal Rasmi Fatwa Malaysia
mengatakan :-

Hukum Memakan Makanan Terubahsuai Genetik

(Genetic Modified Food) - GMO Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia Kali Ke-95 yang bersidang pada 16-18 Jun 2011 telah membincangkan mengenai Hukum Memakan Makanan Terubahsuai Genetik (GMO). Muzakarah telah membuat keputusan
seperti berikut:

1.Setelah mendengar taklimat dan penjelasan daripada Y. Bhg. Prof. Dato’ Dr. Yaakob Che Man, Pengarah Institut Penyelidikan Produk Halal (IPPH) Universiti Putra Malaysia serta meneliti hujah-hujah dan pandangan yang dikemukakan, Muzakarah mengambil perhatian bahawa makanan terubahsuai secara genetik melibatkan pemindahan gen-gen yang halal dan juga tidak halal, dari haiwan dan juga tanaman bagi memberikan ciri-ciri yang dikehendaki sebagai makanan atau ubat-ubatan.

2.Dalam hal ini Muzakarah berpandangan bahawa Islam menghendaki umatnya supaya memilih makanan yang baik (toyyib) iaitu halal,suci dan tidak memberi mudharat kepada jiwa dan akal manusia dan proses penghasilannya juga tidak memberi mudharat kepada manusia dan alam sekitar.

3.Sehubungan itu, Muzakarah bersetuju memutuskan bahawa dalam penghasilan Makanan Terubahsuai Genetik (GMO), penggunaan bahan-bahan yang diharamkan dan memudaratkan manusia serta alam sekitar adalah dilarang.
*************************
Makanya, dengan itu, jgn khuatir dan jangan bimbang
jika anda memilih ESP sebagai sarapan pagi, supper &
dinner anda!! ESP Shaklee bebas GMO!!


         

2.ESP Dicuci dengan Menggunakan Air

  Kebanyakan protin soya di pasaran diproses dengan menggunakan alkohol. Alkohol ini menyebabkan kehilangan isoflavon.Isoflavon ini bermanfaat kepada manusia, iaitu berfungsi untuk mencegah kanser.ESP Shaklee ini dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.



Manfaat Utama ESP

1. Awet Muda 
  Asid Amino penting untuk membina otot,kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar dan sebagainya.Pengambilan yang kerap mampu memelihara fungsi tubuh badan kita dan mampu mengekalkan awet muda.


2. Baik untuk hormon 

   Kacang Soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, di mana fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung

3. Baik untuk prostat 
     Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya menghalang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia mampu memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia         menukarkan sel DNA kepada sel kanser.
    
   
4. Kulit lebih muda dan anjal 
    Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan penyembuhan kulit luka dan mengurangkan kesan parut serta menganjalkan payudara.

5. Pembekal tenaga 
     Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun atau pertahanan badan.

6. Membaiki pigmentasi 
    Membaiki masalah pigmentasi,kedutan dan kesan tua..

7. Membaiki masalah rambut 
    Masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur boleh dipulihkan.

8. Membaiki memori 
    Meningkatkan kualiti memori, dorongan seksual dan rangsangan.

9.membantu mengurangkan gastrik. 
  Bagi yang mengalami gastrik teruk, ambillah ESP, insyaAllah anda berpuas hati dengan kesannya

10.membantu membaikpulih luka pembedahan dengan cepat 

11.membantu meningkatkan kesuburan
     Melalui baik pulih sel-sel pembiakkan yang tidak normal

12.membantu meningkatkan metabolisme badan. 
    Bagi anda yang mengalami masalah metabolisme badan rendah, jangan ragu mencuba ESP.

13Membantu masalah kulit.
    Masalah kulit kering, jerawat, jeragat dan berparut boleh diatasi dengan pengambilan ESP .

14.sebagai milkbooster terhebat di kalangan ibu menyusu.
     Namun bagi yang tak menyusu, ESP takkan bagi anda ada susu pula ya.. Jangan salah anggap.. Sebab ESP ni sesuai untuk semua golongan termasuk wanita, lelaki dan juga kanak-kanak yang berusia 12 tahun ke atas.



Siapa yang Memerlukan ESP ?

1. Ibu hamil
2. Ibu yang menyusukan anak
3. Wanita yang ingin payudara anjal
3. Lelaki atau wanita yang ingin menurunkan berat badan dan kulit tidak kendur
4. Lelaki atau wanita yang ingin kulit cantik berseri dan halus
5. Lelaki atau wanita yang ingin membantu menghilangkan parut seperti parut jerawat atau parut luka.
6. Wanita yang mengalami masalah kesuburan
7. Lelaki atau wanita yang ingin kesihatan berpanjangan
8.semua golongan sesuai dari golongan muda hingga tua- sangat sesuai kepada pengidap kencing manis kerana Indeks Glisemik yang rendah iaitu 39.


Siapa yang tidak boleh ambil ESP?

ESP tidak sesuai untuk pesakit buah pinggang ,pesakit kanser ,budak umur di bawah 12 tahun dan tidak sesuai untuk orang yang alahan dengan kacang soya.

Cara Minum ESP

ESP boleh diambil dalam 2 hingga 3 kali sehari. 1 sudu ESP boleh dicampurkan ke dalam air milo, susu, jus atau air masak sahaja. Minuman yang mengandungi kafein seperti kopi, teh dan minuman bergas tidak digalakkan kerana kafein boleh mengganggu penyerapan vitamin dalam usus.Maksimum pengambilan 3 sudu besar sehari.ESP tidak boleh dibancuh dengan menggunakan air panas kerana mempunyai protein yang akan hilang khasiatnya .ESP hendaklah dibancuh dengan air suam atau sejuk.



 Apa rasa ESP Shaklee ini?

 Rasanya sedap iaitu berperisa Vanilla. Kalau sesiapa suka minum susu kacang soya, insyaAllah akan suka ESP ini. Jangan risau buat mereka yang tak suka kacang soya, sebabnya  ESP boleh dicampurkan ke dalam minuman kegemaran anda.

 Berapa harga Energizing Soy Protein dari Shaklee?

Harga produk ini juga berpatutan dan boleh bertahan 2-3 bulan tau.

Testimoni Pengguna ESP


1.ESP untuk kulit cantik













     2.ESP untuk ibu hamil ,menyusu dan             berpantang 





3.esp untuk kurus





4.ESP untuk pesakit gastrik



Salam sayang dari syu,
~KEJAR AKHIRAT BERSAMA SHAKLEE , DUNIA  PASTI AKAN MENYUSUL~

Sila SHARE , jika anda rasa ilmu ini bermanfaat....

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?



Ingin menjana pendapatan 2,3,4,5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?(bergantung pada usaha anda)

Hubungi NUR SYUHADA untuk:-


FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
       NUR SYUHADA BT MOHD ZAINOM
Shaklee ID : 1164154
syuizikri@gmail.com
019-4515590 (SMS@ WhatsApp)







DOWNLOAD EBOOK INI SEMENTARA IA MASIH PERCUMA !!! Rahsia Mia Menghasilkan Jualan RM1 Juta Dalam Tempoh 9 Bulan At 'Zero Cost Marketing' Selepas Mengikuti Seminar Dr Azizan Osman Sehingga Terpaksa Berhenti Kerja. Kini Mia Menjadi Working-At-Home-Mom Dan Menjana Pendapatan 5 Angka Sebulan Hanya Dari Rumah.Semoga Bermanfaat...
KLIK DI http://www.ebookniaga.com/sorryboss/ummul






8 comments:

  1. Very complete info!

    Many thanks for sharing ye!

    Well done!!!

    ReplyDelete
  2. Thanks for sharing...nak kena jadi pengguna ESP yang tegar jugak lah..barulah lepas ni org ingat umur akak 3 series..hahhaha...

    ReplyDelete
  3. tq encik azman n kak june.semestinye esp untuk kekal jelita..hehe

    ReplyDelete
  4. thanks for the great sharing. I love ESP shaklee too :)

    ReplyDelete
  5. wahhh great info ! super complete .

    thanks for the sharing ya

    ReplyDelete
  6. Thanks syu..so, informative. Sy pun mnum ESP + Cinch.. Superb..!! Memang BEST la.. yg penting bertenaga.. sgt membantu utk sy yg susah nk breakfast. Al-maklum lah, mkanan Malaysia..pagi2, dah heavy. i dn't like.. kuih, lak..manis2.. sekali skala tak pe.. takkn nk mkn selalu.. tak, la.. Rela tahan perut sb tak sanggup mkn.. itu sebelum kenal ESP.. Apa2 pen, ESP memang sgt membantu..bkn ckp kosong.. yg BEST lg, NON-GMO..seriously, tak pernah tahu pun sebelum nie.. inilah dia @Shaklee Effect#.. Again.. ESP memang BEST..!! (sy tak tahu cam mana nk masukkn simbol tngan besar2 ckp BEST)..Hope, u all can imagine.. Nk tahu lebih.. try la..tak rugi dan sgt tak menyesal... yg rugi, sebab tak minum je...hahaha..
    maaf, tuan blog.. melaluk kt sini.. I love ESP so much!!

    ReplyDelete