Wednesday 12 November 2014

SYU PERNAH DIHINA,'' SEDAPNYA BUAT SUP TULANG!!''...(SET TAMBAH BERAT SHAKLEE)


ASSALAMUALAIKUM kepada semua pembaca blog ummul zikri. 

Syu doakan anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera dan berada di bawah lindungan rahmat-NYA sentiasa.

Kenangan semasa SPM

 Hari ini,Syu nak berkongsi tentang kisah silam syu ,kira-kira 9 tahun yang dulu.

Masih segar di ingatan syu,pada tahun 2005,iaitu semasa syu di tingkatan 5, syu pernah diperli oleh kawan-kawan syu dengan gelaran ''sup tulang'' atau ''sedapnya kalau buat sup tulang''.

Pernah juga syu diberi gelaran ''cicak kubing'', semua itu gara-gara syu terlalu kurus dan cikeding.Bayangkan berat syu hanya 38kg dengan ketinggian 157cm masa SPM.





Rendah Diri dan Malu Bergambar

Terlalu kurus juga menyebabkan syu berasa rendah diri dan tidak suka mengambil gambar.Apa tidaknya , syu tengok gambar syu nampak amat cengkung serta muka amat kurus . 

Syu tidak suka mengambil gambar dengan kawan-kawan dan sering melarikan diri apabila kawan-kawan bergambar . Akibatnya, hanya beberapa keping sahaja gambar kenangan semasa sekolah dahulu.
     
Kesian Kat Suami Nanti..

Sehinggalah saat syu menjejakkan kaki ke sekolah di Pahang untuk mengambil STPM, syu masih diperli lagi.

Seorang kawan syu yang agak ''chubby'' pernah nasihatkan syu agar makan banyak sikit ,nanti kalau kurus sangat,kesian kat suami syu pula..huhuu...Ramai yang kata, betul tu syu, kurus sangat pun lelaki tak suka,syu pun diam jelah..wallahualam.

Bertekad Tambah Berat Badan

Semenjak hari itu,syu bertekad untuk naikkan berat badan  syu sehingga BMI normal.Rutin hidup syu berubah  apabila masuk UUM , selepas makan je syu akan berbaring di atas katil.

Lama-lama berat syu makin bertambah ,tambah-tambah lagi makan banyak nasi serta makanan yang tinggi kalori seperti nasi lemak.

Malam-malam pun syu makan nasi lemak yang dijual di tepi koridor penginapan, murah dan sedap serta malas nak berjalan ke kafe penginapan.

Akhirnya BMI Normal

Syu amat gembira dengan keadaan syu ,akhirnya syu berjaya mendapatkan BMI yang ideal dengan ketinggian syu. Syu pula semakin yakin dengan diri sendiri , malah bergambar merupakan hobi syu semasa UUM.

Banyak sungguh gambar syu masa belajar ijazah Matematik Perniagaan selama 3 tahun , sampaikan hampir penuh memori laptop syu ,tambah -tambah bila beli kamera digital sendiri..huhu

Jangan Tiru Macam Syu Yer..

Masa tu syu tak tahu pun kewujudan Shaklee ni, jadi anda jangan tiru cara syu ni ye, berat memang bertambah, yang paling ditakuti,penyakit pun datang.

Yelah, mana sihatnya, lepas je makan berat-berat terus je berbaring..huhu..Anda sangat bertuah kerana syu ingin kongsikan cara tambah berat badan secara sihat dan yang penting secara semulajadi serta selamat untuk tubuh anda.

SET TAMBAH BERAT BADAN SHAKLEE

Set tambah berat Shaklee ni terdiri daripada 3 vitamin, iaitu mealshakes , vitalea iron dan b complex.Syu akan ceritakan setiap fungsi vitamin ini dalam set tambah berat badan Shaklee.




Mealshake

1.Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting . Sumber yang kaya dengan kalsium , fiber dan protein.
2.Protein penting untuk tambah berat sebab protein bantu badan bina sel , bila nak tambah berat , pasti ada penambahan sel.
3.Fungsi organ jadi lebih efektif sebab protein bantu organ menjalankan tugasnya . Contohnya usus lebih efektif untuk menyerap nutrien makanan.
4.Mealshake juga membantu menambah selera makan.




Vitalea , 

1.Vitalea pula membekalkan 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah , banyak membantu mencantikkan kulit wajah , kuku yang licin , serta rambut yang kuat.
2.Apabila darah mengalir dengan lancar , nutrien boleh desebarkan secara berkesan dalam badan dan semua sel sihat serta membesar dengan baik .



  
B-Complex

1.B-Complex membantu anda perbaiki selera makan kerana mengandungi vitamin B1 (Thiamine)
2.Kekurangan vitamin B1 ini boleh menyebabkan kurangnya selera makan.
3.Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.






Jom kita lihat antara testimoni pengguna yang dah berjaya tambahkan berat badan dengan Set Tambah Berat Badan Shaklee ni ye.

1.Sahabat syu telah berjaya tambah berat badan dari 49 kg kepada 54 kg dalam masa sebulan ,syu telah memberikan jadual pengambilan yang betul bagi membantu kawan syu.





2.testimoni 2 : Naik 2 kg



 3.Testimoni 3 : Naik 2 kg dalam masa 2 minggu




 4.Testimoni 4 :Naik 1.8 kg selama beberapa hari





5.Testimoni 5 : Naik 2 kg dalam masa 2 minggu





Sekian sahaja coretan syu kali ini.Mana-mana yang baik itu kita jadikan pengajaran dan yang buruk itu kita jadikan sempadan.

Semoga perkongsian syu ini memberi pengajaran dan ilmu yang baru buat anda semua.

Akhir kalam,syu doakan anda semua kaya dan berjaya dalam kehidupan di dunia mahupun di akhirat.

Salam sayang dari syu,
~KEJAR AKHIRAT BERSAMA SHAKLEE , DUNIA  PASTI AKAN MENYUSUL~

Sila SHARE , jika anda rasa ilmu ini bermanfaat....


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?



Ingin menjana pendapatan 2,3,4,5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?(bergantung pada usaha anda)

Hubungi NUR SYUHADA untuk:-


FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
       NUR SYUHADA BT MOHD ZAINOM
Shaklee ID : 1164154
syuizikri@gmail.com
011-22396867 (SMS@ WhatsApp)



2 comments:

  1. Hehehe..tinggi jugak rupanya syue..kinah rendah je.. Apa2 pun thanks for sharing..

    ReplyDelete
  2. Sedapnya sup tulang ...... Nak kena pi cari ni he he

    ReplyDelete